8 Ekim 2014 Çarşamba

AHUDUDU SOSLU SAKIZLI SÜTLAÇ

 
 
 
 
Malzemeler
1 litre süt
1 su bardağı pirinç
3 parça damla sakızı
1 su bardağı toz şeker
2 yemek kaşığı buğday nişastası
sosu için
2 su bardağı ahududu
yarım su bardağı toz şeker
2 yemek kaşığı buğday nişastası
Yapılışı
Pirinci yıkayıp tencereye alın. Üzerine pirinçle aynı seviyede su ekleyin ve suyunu çekene kadar pişirin. Sütü tenceredeki pirince ekleyip ara sıra karıştırarak 20 dakika pişirmeye bırakın. Diğer taraftan damla sakızını derin dondurucuda 15 dakika bekletin. Çıkardıktan sonra havanda dövün. Nişastayı üç yemek kaşığı suyla açıp, 20 dakikanın sonunda toz şekerle birlikte tencereye ekleyin. 5 dakika pişirip dövülmüş damla sakızını katın. Karıştırıp sütlacı kaselere paylaştırın. Ahududuyu tavaya alın üzerine toz şekeri ekleyin, nişastayı 2-3 yemek kaşığı suda açıp sosa ekleyin. Kıvam alana kadar pişirip ocaktan alın. Biraz ılıtıp soğuyan sütlacın üzerine paylaştırın. Servis yapacağınız zaman üzerine hindistan cevizi serpin.

3 yorum:

  1. Eline sağlık
    Bir de böyle deneyeyim sütlacı.
    Bu aralar sütlaca da limon kabuğu ekler oldum.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili tazenane, her bir tarifinize tek tek yorum yazmak isterim ama bu imkansız tabiki. Uzun yıllardır blogunuzu takip ediyorum. Tarifleriniz çok güzel, fotoğraf çektiğiniz işlemeleri çok beğeniyorum. Bir ara az tarif yollamaya başlamıştınız ama son zamanlarda yine sık tarif görür oldum blogunuzda. Tabiki bloglarda diğer sosyal hesaplara yenildi. Tariflerinizi facebooktaki sayfanızdan takip ediyorum. Blogada uğruyorum tabiki merak etmeyin. Size başarılar dilerim.
    Aysel

    YanıtlaSil
  3. Görüntü mükemmel. tarifte güzel olmuş.Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil