28 Temmuz 2012 Cumartesi

VİŞNELİ SARMA





Malzemeler
4 adet soğan
1 su bardağı pirinç
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yemek kaşığı dolmalık fıstık
1 yemek kaşığı dolmalık üzüm
1/2 demet maydanoz
tuz
karabiber
yenibahar
1 küçük çorba kasesi vişne (çekirdekleri çıkartılmış)
200 gr asma yaprağı
Yapılışı
Soğanları piyazlık doğrayıp sıvıyağda soteleyin. Dolmalık fıstıkları ekleyip kavurmaya devam edin. Yıkadığınız pirinçleri ekleyip kavurun. Tuzunu, üzümü ve baharatları ekleyin. 1 çay bardağı su katıp harcı pişirin. İnce kıydığınız maydanozları ve vişnelerin yarısını katın. Harcı yapraklara sarıp tencereye dizin. Üzerine kalan vişneleri, sıvıyağı ve suyu ekleyip kısık ateşte pişirin.
Not: Eklediğiniz su dolmaların üzerine çıkmamalı, çünkü vişnenin sulanacağını unutmayın.

3 yorum:

  1. Ellerinize sağlık..süper olmuş,vişne zamanı bende yapıyorum arada etlisine koyuyorum,onada çok yakışıyor.. yeşil erik zamanıde erikle pişiriyorum..denemenizi tavsiye ederim..sevgilerle..

    YanıtlaSil
  2. İlginç. Vişneli olarak hiç düşünmemişdim sarmayı. Yeşil eriklisini yemidim daha önce.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Süper olmuş,vişne çok yakışır sarmaya.Ellerine sağlık.Sevgiler

    YanıtlaSil