11 Nisan 2012 Çarşamba

ÜZÜM KURABİYE




Malzemeler
2 tane yumurta
1,5 su bardağı pudra şekeri
3 su bardağı mısır nişastası
250 gr margarin
2 su bardağı un
1 tane vanilya
yarım paket kabartma tozu
ayrıca
2 yemek kaşığı kakao
kırmızı gıda boyası
yeşil gıda boyası
Yapılışı
Yumurta, pudra şekeri ve oda ısısında yumuşamış margarini iyice yoğurun. Mısır nişastası, vanilya, kabartma tozu ve unu ilave edip hamuru yoğurmaya devam edin. Unu gerektikçe azar azar ilave edin. Ele yapışmayan yumuşak bir hamur hazırlayın. Hamuru üç parçaya bölün. Beyaz hamur biraz daha fazla olsun yaprak yapmak için.  Diğer hamurların birine kakao, diğerine kırmızı gıda boyası katıp yoğurun. Tepsiyi yağlı kağıt ile kaplayın. Beyaz hamurdan 13 tane fındık büyüklüğünde parçalar yuvarlayın ve tepsiye resimdeki gibi dizin. Diğer renkli hamurlarlada aynısı yapın. Beyaz hamurun kalanına yeşil gıda boyası katın. Biraz nişastayla hamuru açın bıçakla veya kalıpla oval şekil çıkarın. Çıkan şekli ikiye bölün, kürdanla üzerine bastırın yaprak şekli vermek için. Üzümlerin tepesindeki üç yuvarlak topun biraz altına yaprağı yerleştirin. Önceden biraz ısınmış fırında pişirin.
Not: Üzüm kurabiyesi fikri için meleginmarifetleri 'ne teşekkür ederim.  Tarifi ben daha farklı yaptım.

11 yorum:

  1. ay kesinlikle yapmam lazım!! çok güzeller ellerine sağlık hayatım valla bayıldım. :)

    YanıtlaSil
  2. vayyy çok şık bir kurabiye

    YanıtlaSil
  3. kaç saat uğraştın bu sevimli üzüm kurabiyeler için :) çok güzel görünüyorlar

    YanıtlaSil
  4. ay sunumuna bayıldımmmmm.bende yapıcammmmmmmmmmmmmmmm:))))))))))

    YanıtlaSil
  5. bayıldımmmm
    ellerine sağlıkkkk
    emegıne saglık...

    YanıtlaSil
  6. A hem de renk renk :) Muhteşem :) Ellerine sağlık canımcım :)

    YanıtlaSil
  7. çok şık ve leziz ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel olmuş bayıldım:) Sanat esri bunlar...Ellerine sağlık canım. Ben de kızımın doğum günü menüsüne ilave etmeyi düşünüyorum bu güzel tarifi izninle:) Birşey sormak istiyorum. Piştikten sonra parçalanma olmadı değil mi yaprak kısmında yada üzüm tanelerinde. Ya da birleştirme aşamasında özellikle yapmamız gereken bir püf noktası var mıdır? Çünkü ben çiçek kurabiye de yaptığımda parçalar dağılabiliyor ondan sordum canım. Tekrar ellerine ve emeğine sağlık, Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Kesinlikle parçalanma veya kırılma olmadı, yaprakları koy üzüm tanelerini biraz onun üzerine yapıştır. Hamurları yan yana koyuyorsun onlar pişince daha da çok yapışıyor, zaten hiç kırılma olmuyor. İstersen tepsiyi yağlı kağıt ile komple kaplama, ben ilk önce öyle yaptım ama sonra, ufak yağlı kağıt kestim üzümleri tek tek yağlı kağıdın üzerinde yapıp tepsiye tek tek koydum. Böylelikle pişince fırından yağlı kağıt üzerinden tek tek aldım. Bende çocuklar için yaptım, bayıldılar kurabiyelere. Kızının doğum gününü kutlarım.

    YanıtlaSil