5 Nisan 2010 Pazartesi

HODAN OTU KAVURMASI



Malzemeler
1 kilo hodan otu
2 tane soğan
3 tane yumurta
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı pulbiber
2 çorba kaşığı sıvıyağ
Yapılışı
Hodanları yıkayıp sirkeli suda bekletin. Tuzlu suda haşlayın. Suyunu süzdürüp elinizle fazla suyunu sıkın. Yemeklik doğranmış soğanı sıvıyağda kavurun. Hodanı ilave edip tuzunu ve baharatını katıp biraz kavurun. 3 tane yumurtayı bir kapta çırpıp hodana ilave edin, yumurtalar pişmeye başlayınca ocaktan alın.
Hodan otunu biz ormandan topladık, ama bu mevsimde pazardada satılıyor. Çok lezzetli bir ot.

14 yorum:

  1. canım benim Hodan otunu bilmiyorum ama görünüş çok nefis zaten sebze hastasıyım olsa şimdi bilmesemde yerim ellerine sağlık .iyi haftalar Arkadaşım..

    YanıtlaSil
  2. çok severim hodanı. bizim oralarda zılbıt da derler. pırasalı, yumurtalı hafif acılı kavurmasını yaparlar. ama istanbul'un göbeğinde bulmak mümkün olmuyor:(((( belki semt pazarlarında vardır. denk gelsem de alsam.

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık tam mevsimi en sevdiğim yemeklerden dir desem yalan olmaz et mi hodan mı dersen hodan derim kesinlikle....ellerine sağlık afiyetler olsunn

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Taze Nane, Hodan otunu bende yaparım. Tam mevsimi hodanın.Ben de istanbul da bulamıyorum annem sağ olsun bu hafta bana yine getirdi. Haşlıyor ve suyunu sıkıp dipfirize atıyorum hazır oluyor.Ellerinize emeğinize sağlık sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  5. hodan otu nedir ilk kez duyuyorum.ama lezzeti yerindedir eminim
    elinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. Tabi canım bulursak hodanı yaparız tarifini.Ancak resimlere bakıyoruz böyle.

    YanıtlaSil
  7. hodan otunu duymamıştı denk gelirsem bu tarifi denemek isterim!

    YanıtlaSil
  8. aa bu otu ilk duydum sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Ben kavururken sarmısakta koyuyorum:)
    Şilede öğrenmiştim, şimdi kocaelindeyim, burada tomari diyorlar. Zamanında topluyorum, haşladıktan sonra soğran ve sarmısakla kavurup buzdolabı poşetlerine porsiyonluk ayırıyorum ve donduruyorum. Çıkarttığımda yumurtasını ve pul biberini katıp afiyetle götürüyorum:))

    YanıtlaSil
  10. ilk defa duyuyorum ismide enteresan

    YanıtlaSil
  11. Yahu şu tarz otları da hiç bilmem valla.Bizim eve hiç girmediği için böyle nette falan görünce hep tadını merak ederim.

    Ellerine sağlık canım!

    YanıtlaSil
  12. Harika görünüyor canım,ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  13. Bizim buralarda bu otun adı kaldiriktir. Annemin memleketinde ise zulbut. Heryerde farklı bir ismi var. Ama tadı çok güzel:)

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel ellerinize sağlık.Biz buna Tomara deriz.Yumurtalı unlu tavasını yaparız.Çok güzel olur.Yapraklarnı hiç kullanmıyoruz biz.Ellerinize sağlık.Ben işlerden dolayı sayfamı çok boşladım.tebrikler.

    YanıtlaSil